aiman

CafeMom Tickers

adik aiman

CafeMom Tickers

Tuesday, September 8, 2009

ADAM AIMAN dah 42 ari


semalam aku,mak n adik bawak adam aiman gi cek kat Klinik Ibu & Anak Lubok China Melaka.dlm 9.30am pagi smpai kat klinik.rmi gak ibu2 mengendong wat cek up.smpai jer trus nes cek berat,panjang,lilit kpl n dada aiman.berat aiman skrg dah 4.7 kg n nes ckp aiman semangat.lps cek aiman, nes cek aku nyer HB lak.HB aku ok jek.pastu nes tanye aiman minum susu per, ader mslh ker tak, aku plan nak amik perancang camner, bla bla bla.....



dah abis sumer bender tu nbes suh tgu jmpa doktor plak.aku pon tgu ler 4 branak kat dlm klinik tu.punyer la lamer tgu nak cek.sorg patient jer berjam2.kat kul 12 br dpt jmpa doktor.yang aku geram kan bknnyer cek per pun.doktor just cek jantung,punai anak aku.yg sgt2 geram cek jari tangan n kaki anak aku ckp kertak.aper nyer bengong doktor ni.dah sebulan lbh dah aku banak.br ko nak cek ker.kalo jari anak aku krg pon bknnyer dia leh tambah pon.mak aku ckp 15min je aku masuk. geram tol aku.adik aku dah wat muka tensi2 dah.



lps 60 ari aku dah ader kat perlis n aiman wat cek up kat saner jek.30 sept aiman ader appnmt ngan klinik PAED untuk scan sbb ms aku nak banak kan aiman aritu air ketuban dah kurang.sepatutnyer aku leh cek kat GH melaka tp disebabkan kat GH melaka ni byk sgt kes H1N1 so aku tak brani la.tgu blk perlis nnt br cek.



4,5 lps aiman tak berak.tak tau naper.mak aku dah risau, tp aku rilek jer.aper punyer mak la aku nih iskiskisk....lps dah 2 1/2 ari aiman tak berak, aku bwk aiman g klinik kat alor gajah.ader ker doktor tu ckp umur anak aku dah 3 bln.besar sgt ker anak aku ni?????? n doktor pun masaukkan ubat kat bontot aiman.kluar je blik doktor aiman trus meneran.haaaa!!!berak pon anak ibu.manyak lak tu.aku dok bersih kan bontot dia dok berak lagi.blk umah pon berak2.cian plak kat anak aku ni.dah kena cirit plak.skrg ni asal kentut je berak.takper la asalkan dia berak dr tak berak2.hihihiih

6 comments:

Ryn said...

jgn sampai berak2 cirit birit plak..tp memg semangat pn 42hari dah 4.7kg..almost 5kg...heheheh.

Mrs. Simplicity said...

kejap je dah 42 hari adam. semangat badan nye. nia dulu tak smpi 4kg pun bila naik sebulan. sebab kuning.

betul ckp ryn, jgn spi cirit lak ek. susah nak handle nanti. harap adam sentiasa sihat2 ok!

lama menunggu dr jumpe doktor ye? ish2...

aJA said...

k.ryn : tu la risau gak kalo kena cirit birit.dah dpt pnykit lain lak kang.tp ni dia ok je cuma perut dia kembung skit.bl dukung aiman mmg trasa la bdn dia.dah la dia skrg asik nak kena pegang jek.

alya : mtk2 tak mlarat la dia nyer berak2 ni.seb baik dia tak meragam bagai.

shah-ila-ain said...

weihh mek besau dah baby ko ehh...kejap jerr dah nak sebulan...ko bg dia susu badan kan...kalau tak berak normal kott...ain dulu ko nak tau bape hari dia tak beyakk...14 hari ok..2 minggu...mau tak gelabah aku...p pakar siap kene liwat anak aku,doc masukkan jari kat tutt ain..doc kate dia ok memang takde najis...esoknyerr baru berakkk..huhu...sabau jerr aku..

~chekuna~ said...

dah habis pantang aja...
boleh tahan berat 4.7kg adam..
semangat..semoga adam cepat2 sihat..

aJA said...

mel : bkn dah nak sebulan mel, dah nak 2 bln dah.hihih.anak aku minum susu bdn ngan formula.tp skrg nih byk susu bdn.aku bg susu formula bl susu bdn tak byk air sgt.skrg ni dia krgla minum susu formula.uiii..lamer nyer ain tak berak.ain isap susu bdn takper.anak aku minum susu bdn takleh dibiarkan lama2.mau keras taik anak aku.hhihihi

chekuna : arini bis pantang.sok dah takyah pantang lg.hihih.cukernyer sayerrrrr