aiman

CafeMom Tickers

adik aiman

CafeMom Tickers

Saturday, January 23, 2010

caaakkkkk!!!

aloolololo tomei2 nyer anak ibu niiiii...(tpuji anak sendirik plak..klo aku xpuji sapo laie nak puji..)
dah besau dah anak aku ni.dah lamer xupdate pkembangan adam aiman..dia skrg dah nak masuk 6 bln da.yeayyy!!alhamdulillah sumer nyer bjalan dengan lancar.
aiman skrg tgh aktif meniarap.br je dpt skill tu.tlambat la skit dari baby2 yg sebaya dengan dia.hihihih.23 dis 2009, lg 6 ari genap 5 bulan br leh meniarap.sblm ni dok tolak2 bdn tp xlps2.bl da xlps mula la dia naik hangin.adeihhh..
6 jan (dah 5bln) amik injection 3serangkai.brt dah 7kg.dah 3 kali timbang berat aiman xnaik byk tp nes ckp 'ok'. aiman der demam skit la.skrg klinik@hosp punyer prosedur lps cucuk toksah bg ubat demam.bl dah btl2 demam br bg ubat.reasonnyer supaya ubat yg disuntik tu dpt btindak bls ngan bdn. tu yg aku paham la.xtau la kot aku tsalah ckp pe ke...ni 1st time aiman demam teruk skit n suhu cecah 37c keatas trus bg ubt demam..mlm sblm tdo buh cool fever kat kpl aiman.kelam kabut dia.igt mende la telekat kat kat kepala dia.last2 xjd lekat sbb dia rimas.pg sokyer aku lekat kpl aiman blk.ok la dia xkesah n smbl2 tu baring2 sblh aiman.skali aku terlelap..sedar2 dia da nk msukkan pelekat tu dlm mulut dia.kelam kabut aku amik.pandai lak tu dia cabut sdiri.last2 aku tampal kat perut dia..tu pon cicir plak.tah maner peginyer.ayah sapu lantai jumpa kat bwh kusyen.hai,mcm2 aiman buat yek.dah dkt tghari tu aiman sihat dah.dlm demam2 pon still aktif ngan xtvt rock n roll nyer.pusing sana pusing cni.
next friday, 29 jan 2010 gnp la adam aiman 6 bulan n dah boleh mkn solid food.xsbr2 nyer nk bg aiman mkn.ibu nk wat mknn best2 tuk aiman.ibu nk aiman berisi skit sbb aiman nmpk tgi jek(ikut ayah nii).tp risau la jgk kot2 la aiman xmo mkn sbb skrg ni pon klu aku duk mkn dpn aiman cam biasa2 je muka dia.ader baby, bl nmpk mknn mesti berdecap2 mulut nk mkn.tp aiman cool jek.xpe la wait n see je la ek.
arini aiman kena selsema.xtau la naper.mgkn sb aku psg kipas laju sgt kot mlm td.tp aku dah bwk g jmpa doktor n dpt ubt dmm, selsema.sian aiman..takut selsema jd teruk pastu idung tersumbat.mesti xlalu isap susu.urghhh..risaunyerrrrrr..takut jd teruk smpi kena sedut kahak.korang doa kan aiman cpt sembuh yer n xmelarat.
hmm k la.papai.

No comments: