aiman

CafeMom Tickers

adik aiman

CafeMom Tickers

Friday, May 1, 2009

pregnancy

kelmarin aku cek kat kinik desa..aku sodih nih..HB turun lagi.bln lps 11.1, bln ni 10.3.nurse dah tulih pki pen merah.uhuk uhuk..ape nak wat ni..ubat ako mkn tp cenggitu gak.nurse tu suh aku tmbh dos iron,sehari 4 biji.mintak2 hb ok le bln dpn. pastu kena enjet tetanus.sakitnyer...msk ari ni, dah 4 ari duk bengkak lg.merah lak tu.mmg cenggitu ker??? ms cek perut plak nurse nak cek heart beat bb..yg klako nyer, zmn skrg pon derang still pki mende alat cam tropong tu..alaaa..mende yg letak kat perut kita pastu nurse ltk kat tinge dia.tp nurse tu tkn kuat sgt la perut aku.sakitt...pelan2 la skit cik misi oiiiii...

semlm plak kena minum air gula lg 4 da 2nd time maaaaa...... tak suka!tak suka!...dah la manis banget.perit la tekak aku nak ngabihkan air gula tu.seb bek la air gula tu rs oren.ni sumer kinik kesihatan punyer psl lah ni.bln 1 aritu dah kena minum skali pehtu tak tau result...tah maner dia ltk agaknyer, so kinik desa takleh trace result MGTT aku.

7.30 pg aku dah kuar umah nak g kinik.awal gila aku kuar sbb takut ramai org Q. tu pon dpt giliran no.8 tp aku org pertama minum air gula n amik darah.takder la lamer sgt nak tgu giliran. ms nk tgu nurse pgl namer aku, aku nengok nurse tgh bancuh air gula perisa oren tuh..mak aihhh serbuk gula tuh 1/2 dr gelas.ptt la manis melengut. lps amik darah, terkebil2 la aku nak mengabihkan air gula tuh...agak2 kalo bancuh ngan air suam leh dpat 10 gelas lagi aku rs nihhh..pastu letak ais..mak oiiii sedapnyer!!!!

lps minum air gula, kena anta sampel drh n air kencin kat makmal.tp ako lom kencing lg masa tu.kepala dah start biol dah ni, nk muntah pon ader gak.sampai kt kaunter aku bg trus sampel drh n trus duduk kat kosi dekat ngan toilet.aku dok termenung tgh tahan muntah...haiii jgn la terbuek.sia2 jek aku minum air gula td.1st time minum dulu aku termuntah dah. lps dlm 10 min aku rs cam ok jek, aku gi toilet pi kencin pastu anta sampel kat kaunter makmal pastu turun blk kt klinik ibu mengendong..eh salah ibu mengandung.disebabkan laki aku keje, kenala aku stay kat kinik tu dulu sementara nak tgu lagi 2jam tuk amik blk sampel drh.aku dah makin tingtong ni. rs nak sendawa tp tkt termuntah la plak.jenuh la sapu minyak angin kat kpl, idung,leher,dada.pastu br la sendawa skit2 n ilang la rs loya aku nih. dkt kul 10, aku suh laki aku dtg jemput aku blk.10.15 amik darah n pastu g mkn dulu sbb aku dah lapo kena pose dr mlm sblmnyer smpi la pg tuhh.lps mkn blk umah..aku E.L.ihihihihihi suka2 ati aku jek coti kecemasan.lantak la..aku tak larat nak pg keje.blk umah aku membuta la sampai ke petang.ehehehhe..besh besh

arini aku dah 25minggu.Alhamdulillah...bersyukur sgt2.bb pon dah aktif gerak2.slalu bb tendang2, tumbuk2, gerak2 jek.skrg ader skill br plak...bb aku tersgtla suker korek perut aku nih.sakit poghut den...adehh tahan je la..aper la gaknyer dia wat kat dlm ni agaknyer?sayangnyer kat bb bucuk nih.hihihhiih...

Gender? tak tau lg la...takder rezeki nak tau lg agaknyer.aritu scan kat spital ngan doktor pakar dia tak mo bgtau.pastu g kinik swasta mcm2 hal la plak.doktor takder la, appointnent tuk scan dah penuh la..mcm la.last2 mls dah nak pikir psl gender bb.tgu je la kalo doktor bgtau, tau la.kalo tak bgtau pon takper.suprise skit ms banak nnt.hihihihi

barang2 bb pon dah beli dah just tgl bakul tuk letak brg2 bb, beg kecik.aku nyer brg je lum beli lg...ni tgh pikir nak pki set bersalin aper ek..leesa formula ok tak?tgk dlm majalh pa&ma, anne ngasri pki, bdn dia slim wehhh...aku pon nak slim gak nih lps banak...hiihih leh ker??? boleh2...boleh blah!!

No comments: