aiman

CafeMom Tickers

adik aiman

CafeMom Tickers

Tuesday, October 20, 2009

AKU TERSANGAT-SANGAT BENGANG

salam sumer....

aku nk ngadu domba ni.aku tgh bengang sgt nih. lunch hour td aku kuar g umah pengasuh anak aku.kunun2 nak lepaskan rindu + anto susu. smpi sana anak aku tgh lepak2 atas tilam dia. aku duk bersila dpn anak aku. skali aku tgk mulut anak aku berkerak.erkkk!!.. aku dah rs tak besh. aku pon sajer tanyer2 pengasuh tu aiman baru bangun tido ker? dia jawap "ya"..dah minum susu ker? "dah, tat sat td" aku pun meng'oooo' kan jek. korang cuber bayangkan yek.takkan la baru lps minum susu mulut anak aku dah berkerak?dah sah2 la tu kerak susu pg td.GRRRR!!! aku mmg hangin btl la ngan pengasuh anak aku tu.dah la yg jaga smpai 3 orang (pengasuh+mak dia+adik pompuan dia). takkan la anak aku yg kecik ni pon ssh nak jaga.aku laki bini pon tak penah biarkan mulut anak aku berkerak. tp nak tanyer korang kalo susu dibiar lama2 jd kerak ker..aku syak derang bg susu + nestum...korang raser camner...eeeee..aku geram niiii... dah 3 minggu anto susu br guna 1/2 jek.heran2.anak aku tu kuat nyusu...pelik nihh..



tu da la satu hal.hal lain lak dia suka suki tak pakai kan anak aku stokin.. mittens dia pki kan plak.camner la anak aku tu tak kembung jek.kaki aiman dah la slalu sejuk jek.adoyaiiiii..camner aku nak explain ngan manusia mcm ni. ckp penah bukak nursery, dah penah jg rmi budak tp knp anak aku jd cenggini.selekeh la anak aku...dia igt aku suka2+senang2 nak banak kan si aiman ni agaknyer.



yg ke-3 pg semalam aku tgk muka anak aku putih mulus jek.petang bl aiman sampai umah aku tgk ader dot merah kat idung.aku diam jek.pg td dia g umah pengasuh muka dia ok jek.tghari td aku tgk ader 2 dot merah kat tepi dahi dia....aik!pg td takder pon merah2 ni.pengasuh aiman cakap "kena ketip nyamuk".aihhh..ye ker niiiii.... bos aku lak ckp "kena geget semut tuhhh.." hmm tah la..


lantai umah dia cam berabuk..sempat la aku leret kan tangan kat lantai.kompom!berabuk!tak sapu lantai ker? dah tu tilam anak aku tu dia blasah jek nak bentang camner pon. dia guna dua2 side tuk baringkan aiman.habuk+rambut melakat kat toto.klu aku guna sebelah side jek utk aiman, sebelah lg tak la nnt bdn aiman gtl2 kena habuk.tu pon tak leh pikio ker???

aku rs tak nak dah anta aiman kat ctu.tp saper nak jg aiman nnt.kalo le laki aku mmpu tanggung kitorg satu famili, aku sanggup benti keje tuk jaga aiman...aku mmg harap sgt mak aku dtg cni tlg tgk2 kan anak aku.. mak oo mak, meh la dtg cni.uhuk uhuk uhuk....

4 comments:

NuRuL DhiA said...

ish, teruk nye pengasuh camtu, tuka cari lain la, pasal berkerak tuh biase nye kalu susu + nestum mmg ade kerak mulut, tp kalu susu jek, xmungkin kot...sian aiman

Mrs. Simplicity said...

aja, ko slow2 cari babysitter baru. ko tak anta kat nursery kan? kalo nursery gitu la jd kat anak kite. anta wangi, nak amik cam bau indon. hahaha.. lepas tu, everytime ade yg tak kena ko kena sound direct. jgn bg muka. kalau dibia mmg naik lemak sebab diorg akan ingat kite jenis tak kisah.

aku, gitu gini aku bole terima tp jgn bagi anak aku sakit punca dok nursery time tu aku jadi singa.

Ummi Nuhlan said...

aja....sebelum benda ni berlarutan..
aku rasa baik hang cari pengasuh lain la utk aiman..
nampak sgt dia dah bagi mkn nestum kat aiman ni..
eeei..aku laks rasa geram..

Ryn said...

bg nestum tu mungkin jugak laa...sebb tkmo aiman asik mintak susu je so dia letak ler nestum spy kenyang sikit, senang keje dia kan...aku rasa laa...

tp kalo dah tkde hati ngn bbsit tu segera mencari bbsit baru sebelom berlarutan mende2 lain plak...