aiman

CafeMom Tickers

adik aiman

CafeMom Tickers

Thursday, October 29, 2009

my mucuk2 masyam : 3months oredi

salam,

smlm genap umur aiman 3 bulan.Alhamdulillah, aiman mmbesar dgn jaya nyer.hiiihihihihihi.kejap jer da 3 bln. rs br jer bersalinkan aiman..spnjg aiman kat atas muka bumi ni Alhamdulillah xpnah sakit yg trk.demam pon skit jerk tu pon lps amik injection 2 bln.len2 skt xder la.cuma seminggu lps aiman 2 bln (dh kat perlis) aiman meragam.2 minggu jgk la dia dok nangis mlm.risau aku sbb dia meraung2. bl dia nangis jek kitorg trpaksa tmpg tdo umah kkk ipar aku.seb baik duk satu tmn.ktrg pon g berubat nk tgk naper aiman nangis.3 tmpt gak la kitorg berubat.1st abg kwn kkk ipar aku,2nd ngan org n9 (kenalan mak teh aku,dia ubat kan dr jauh), 3rd ngan ustaz Darul Syifa', kodiang,kedah.mcm2 andaian la derang ckp...tp kitorg yakin ngan jwpn ustaz dr Darul Syifa' tu.dia ckp anak aku kena 'ketegur'.so dia suh renjis air penawar kat umah 3hari, kasi minum n wat mandi.lps tu nmpk ok skit la.tp aiman still nangis bl nk tdo.dia akan lwn mata w/pon dia dah ngantuk sgt.tak thn tgk dia nangis, kesian kt dia..lps 2 minggu still gitu gak.last2 kitorg wat cam xder prasaan je bl dia nangis.bl nangis sumbat dlm buaian, kasi punting.mula2 dia meraung2 gak.protes ler gamaknyer..lamer2 aiman diam n tdo.

sekarang ni aiman dah xnangis mlm dah mcm dulu.ngantuk jer msk buaian+bg punting.tp yg merisaukan aku dia tdo xsmpi 1/2 jam pon.tu pon sbb punting dia tcabut.tp ok la.asalkan dia xnangis mraung2 cam dulu.brani gak la aku tgl berdua bila hb ader kojer waktu mlm.hihihih

perkembangan aiman skrg ni dia dah pandai senyum lebar2, gelak tp xla mengekek2,borak2,suker tgk tv tp tak leh biarkan duk lamer2 sbb aiman cpt boring..nnt nanes.hhihihi...n sgt tak suker kalo dodoi atas lengan.mmg dia ckp tak suker kalo wat gitew.perkembangan yg terbaru aiman dah start nak mengiring tp tangan ngan bdn je la.kaki tak leh lg.usaha lg ye nak smpi boleh.chaiyok!chaiyok!

akhir sekali, adalah menjadi harapan saya agar anak yang dilahirkan membesar dengan sihat, menjadi anak yg baik, soleh, bertamadun (hihiihi),taat pada-Nya, taat pd ibu+ayah, berjaya didunia+akhirat.aminnn....
sekian, time kacih :p











1 comment:

Hanim said...

dah 3 bulan ..kejap jer kan...sebaya la baby kita...